Снимка на авторад-р Борислава Шишманова

Лечение на пулпата (нерва) на детските зъби

Първото нещо, което се асоциира с този вид лечение, е болката. В близкото минало наистина е било болезнено заради употребата на някои вещества като арсен, например. Модерното лечение се осъществява с упойка и напълно елиминира болката. Нервът на зъба заболява най- често от нелекуван кариес, който достига до него и го възпалява. Тук е важно да се отбележи, че пълно разяснение на кореновото лечение не може да бъде кратко описано, тъй като подходът и методите в детска възраст зависят от много фактори: 1. Дали зъбчето е млечно или постоянно, 2.Ако е млечно- започнала ли е резорбция на корена, 3.Ако е постоянно- в каква степен е развит корена и други като вида на възпалението и до къде е стигнало то. Кореновото лечение може условно да се раздели на такова, при което се отстранява нервът и такова, при което се запазва целият нерв или част от него. Когато има показания, се стремим да запазим нерва и при този вид лечение, не се влиза в каналите на зъбчето, а само се запечатва и проследява дали ще остане живо. Когато се налага да отстраним нерва на зъба, в каналите се влиза със специални инструменти (могат да бъдат ръчни или машинни), които механично почистват. Правят се и промивки с различни разтвори. Всичко това е с цел да се отстрани причината за възпалението (бактериите) и да не се усложни заболяването. След като каналите на зъбчето са почистени, те се запълват с различни видове пасти и зъбчето се възстановява с пломба. Правилно лекуваните зъби могат да продължат да изпълняват функцията си дълго време.

27 преглеждания0 коментара

Последни публикации